Na Instagram Reels kwam Instagram met Instagram Gidsen. Een nieuwe plek om verzamelingen (lees: plaatsen, producten of berichten) te bundelen in een handig overzicht. Maar wat is het precies, hoe kun je het inzetten en niet onbelangrijk: hoe maak je het? Wij geven je alle ins-and-outs over Insta guides.
Wat zijn Instagram gidsen?
Je kunt een gids, ook wel guide, een beetje vergelijken met een Pinterest-bord of een Hoogtepunt van je Instagram Stories. Hier verzamel je ook allerlei beelden en informatie over een bepaald onderwerp. Instagram Gidsen zijn er in drie categorieën:
》Plaatsen. Ideaal voor fotografen die hun favoriete shootlocaties willen delen, winkels met meerdere locaties óf wanneer je je lievelingsrestaurants graag deelt met je achterban.
》Producten. Hier verzamel en deel je producten van jezelf of van anderen. Handig zo met de feestdagen op komst ;). Maar natuurlijk ook ideaal voor ondernemers die producten verkopen en hun verschillende collecties op een plek willen laten zien.
》Berichten. Hier maak je een verzameling van berichten en video’s uit je eigen feed of opgeslagen berichten. Perfect voor wanneer je bijvoorbeeld berichten rondom eenzelfde thema wil bundelen of antwoord(en) wil geven op veelgestelde vragen.
Hoe maak je een guide?
Een gids maak je heel makkelijk door op het +’je rechtsboven in je profiel te klikken. Daarna klik je op Gids, kies je het type gids dat je wilt maken en volg je de stappen die worden aangegeven. Iedere type gids bouw je nét iets anders op, maar het werkt allemaal voor zich.
Ohja, laatste ding voor nu: een gids van jezelf of een ander zie je door op je profiel op het kranten-pictogram te klikken. 📰 Oké, allerlaatste ding: je kunt een gids ook delen in je Stories.
Toch nog vragen? Of benieuwd hoe wij onze gidsen hebben ingedeeld? Neem dan zeker een kijkje op ons Instagram-account! Ga jij Instagram Gidsen gebruiken?